آینده تدریس خصوصی در حال حاضر یارانه برنامه ملی تدریس خصوصی (NTP) متوقف شده است؟
آیا مدیران مدارس باید حق بیمه دانش آموزان خود را صرف تدریس خصوصی کنند؟ آیا هزینه تدریس خصوصی در بهبود پیشرفت دانش آموزان محروم موثر است؟
اینها سؤالات مشروعی برای پرسیدن هستند و دریافت پاسخ چالش برانگیز است.
DfE اخیراً ارزیابی تأثیر NFER از سال سوم برنامه تدریس خصوصی ملی (2022/23) را منتشر کرده است. این در کنار مقاله ارزیابی و بازتاب ما در مورد سال چهارم برنامه بود.
قبل از شکلگیری NTP، بنیاد وقف آموزش (EEF) آموزش گروههای کوچک را در جعبه ابزار خود گنجاند.
با این حال، نتایج متا تحلیلی پیشرفت چهار ماهه در مرحله اولیه و پیشرفت دو ماهه در ثانویه چند جزئیات مهم را پنهان میکند: بیشتر تحقیقات منبع بر روی خواندن انجام شده است و امنیت شواهد به عنوان “متوسط” رتبه بندی شده است. .
با این حال، قابل درک است که DfE از تدریس خصوصی به عنوان بخشی از بسته ۱ میلیارد پوندی خود برای جلوگیری از یادگیری از دست رفته از تعطیلی مدارس کووید حمایت می کند. تعداد کمی از مداخلات برای والدین هدفمند و قابل قبول هستند.
با این وجود، شواهد از مجموعهای از مطالعات در مقیاس کوچک که در شرایط «ایدهآل» (تحقیق) انجام شدهاند جمعآوری شدهاند و بهطور خودکار برای اثربخشی یک برنامه ملی شامل روشهای تدریس خصوصی، موضوعات آکادمیک و گروههای سالیانه صدق نمیکنند. به همین دلیل است که EEF (در سال 1) و DfE (در سالهای 2 و 3) ارزیابیهای تأثیر NTP را تأمین مالی کردند.
در سال اول آن (که به شدت به دلیل تعطیلی های بیشتر مختل شد)، ما تلاش کردیم تا تاثیری در تحلیل های اصلی خود پیدا کنیم.
در مرحله دوم، ما تأثیرات حدود یک ماهه را به طور متوسط برای تدریس خصوصی تحت رهبری مدرسه گزارش کردیم و نتوانستیم هیچ تأثیری را برای مسیر همکاران شهریه شناسایی کنیم. (این امکان وجود دارد که برخی از شرکای آموزشی متعدد به تأثیرات قابل توجهی دست یافته باشند).
تأثیر واقعی NTP احتمالاً بیشتر از آن چیزی است که نتایج نشان می دهد
ارزیابی سال سوم اخیراً منتشر شده همچنین شاهد پیشرفت های یک ماهه در زبان انگلیسی و ریاضیات در مرحله کلیدی 2 و پیشرفت های بسیار کمی در هر یک از موضوعات در مرحله کلیدی 4 بود.
هیچ ارزیابی تاثیری در سال چهارم آن انجام نشد.
NTP ترکیبی از «ارکان» مانند شرکای شهریه، تدریس خصوصی تحت رهبری مدرسه و مربیان آکادمیک بود. تنها در ستون شرکای شهریه، 33 ارائه دهنده مختلف در سال اول وجود داشت.
این تنوع به طور اجتناب ناپذیری منجر به کیفیت متغیر در بین گروه ها و موضوعات مختلف سال می شود و تا حدودی اثرات بسیار ضعیف تر NTP را به عنوان یک کل در مقایسه با مطالعاتی که در جعبه ابزار EEF کمک کرده اند توضیح می دهد.
همچنین ممکن است که چالش های روش شناختی با ارزیابی NTP به اثرات ضعیف تر دیده شده کمک کند. ارزیابی تأثیر ما در سال سوم تشخیص میدهد که به دلیل محدودیتهای تحلیل، تأثیر واقعی NTP احتمالاً بیشتر از آن چیزی است که این نتایج نشان میدهند.
با این حال، یک متاآنالیز اخیر از ایالات متحده نشان می دهد که تأثیر تدریس خصوصی زمانی که در مقیاس اجرا می شود کاهش می یابد.
مطالعات پاسخگویی ملی به معلمان کمک نمی کند تا تصمیم بگیرند که آیا یک مدل خاص از شهریه کار می کند یا خیر. در پاسخ به برخی از این چالشها، NFER برای کمک به معلمان در تصمیمگیری، از ارزیابیهای برنامه در مقیاس کوچکتر حمایت کرده است، مانند آنها قبل از همهگیری در حال انجام بودند و در نهایت دوباره شروع میشوند.
بدون چنین تحقیقاتی، فراتر از نتایج جعبه ابزار EEF برای ارائه مشاوره به مدارس برای اجرای موفقیت آمیز تدریس خصوصی دشوار است. در عوض، معلمان باید به بهترین راهنماهای شواهدی که بر جنبههای آزمایشیتر تحقیق استوار است، تکیه کنند.
در این میان، تدریس خصوصی ارزان نیست، و بدون شواهد اجرایی دقیق در مورد بهترین روش برای دستیابی به پیشرفت اضافی دو تا چهار ماهه، بسیاری از مدیران مدارس متعجب خواهند شد که کجا باید تدریس خصوصی را در لیست اولویت های خود برای بودجه حق بیمه دانش آموزان خود قرار دهند.
بسیاری از موارد بالقوه دیگر از این بودجه وجود دارد. مزایای آزاد کردن زمان کارکنان برای ایجاد روابط با دانش آموزان، که می دانیم هسته اصلی بهبود رفاه دانش آموزان است و می تواند از حضور بهتر حمایت کند، ممکن است اولویت بالاتری در نظر گرفته شود.
اگر مدارس همچنان منابع خود را صرف تدریس خصوصی کنند – و اگر DfE تصمیم بگیرد بودجه بیشتری را در آینده در دسترس قرار دهد – ضروری است که تحقیقات اجرایی دقیقی انجام شود تا اطمینان حاصل شود که بودجه به بهترین نحو استفاده می شود.
منبع:schoolsweek