یوتیوب یک گزینه استیکر نظرسنجی جدید برای Shorts اضافه کرده است، در حالی که نمایشگر “Views” خود را نیز به روز کرده است تا منعکس کننده افزایش بازدید Shorts باشد، و در حال آزمایش یک عنصر گیمیفیکیشن جدید برای Super Chat است.
اول از همه، در نظرسنجی های Shorts. اکنون، میتوانید با پرسیدن نظر مخاطبانتان از طریق یک برچسب نظرسنجی جدید و اختصاصی برای محتوای شورت، تعامل بیشتری با شورتهایتان ایجاد کنید.
طبق یوتیوب:
«تاکنون، اگر سازندگان میخواستند در انجمنهایشان نظرسنجی کنند، فقط میتوانستند این کار را با ایجاد یک پست نظرسنجی یا درخواست از کاربران برای نظرسنجی درباره یک ویدیو انجام دهند. اکنون سازندگان میتوانند استیکر نظرسنجی را مستقیماً به Short خود اضافه کنند و از بینندگان خود بخواهند برای رأی دادن روی گزینهای ضربه بزنند.»
همانطور که در صفحه های مثال بالا مشاهده می کنید، سازندگان می توانند درصد آرا برای هر گزینه در نظرسنجی Shorts و همچنین تعداد دقیق کل آرا روی برچسب را مشاهده کنند.
این روش دیگری برای جذب بینندگان YouTube شما و افزایش دسترسی بیشتر با محتوای Shorts شما فراهم می کند. و با توجه به اینکه Shorts اکنون 70 میلیارد بازدید روزانه دارد، می تواند راه دیگری را برای شما فراهم کند تا از محبوبیت این قالب استفاده کنید.
یوتیوب می گوید که استیکرهای نظرسنجی Shorts در هفته آینده برای همه سازندگان منتشر می شود.
یوتیوب همچنین یک فیلتر قالب جدید به نمایشگر «Views» خود اضافه می کند تا بتوانید تفکیک بازدیدها را بر اساس نوع محتوا ببینید.
با توجه به ظهور Shorts که در بالا ذکر شد، این مورد توجه مهم تری شده است، زیرا Shorts اکنون تعداد بازدیدهای فزاینده ای را برای طیف گسترده ای از کانال ها ایجاد می کند. به این ترتیب، ظرفیت دیدن آسان محتوا به تفکیک قالب کمک خواهد کرد تا مشخص شود که کجا باید تلاش های خلاقانه خود را برای رشد مخاطبان خود متمرکز کنید.
نمای به روز شده هم در دسکتاپ و هم در اپلیکیشن موبایل در دسترس خواهد بود.
YouTube همچنین در حال آزمایش اهداف Super Chat در پخشهای زنده و نمایشهای برتر است، که اساساً فرآیند درآمدزایی Super Chat را بازیسازی میکند.
همانطور که در این مثال می بینید، اهداف Super Chat نمایشگری روی صفحه اضافه می کند که برای رسیدن به هدف شمارش معکوس می کند، که همچنین شامل پاداشی است که توسط سازنده برای رسیدن به آن هدف انتخاب می شود. سپس بینندگان تشویق خواهند شد تا برای کمک به دستیابی به هدف شرکت کنند و باعث ایجاد تعامل و درآمد بیشتر برای سازندگان شود.
همچنین یک انیمیشن برای زمان دستیابی به هدف وجود خواهد داشت.
و در حالی که ممکن است کمی مجبور به رقابت بینندگان برای اهدا باشد، احتمالاً علاقه قابل توجهی را نیز مشاهده خواهد کرد، به خصوص برای کانال ها و جایگاه های خاص.
اهداف Super Chat ابتدا در اختیار گروه منتخبی از سازندگان زنده قرار میگیرد که Super Chat را روشن کردهاند.
در نهایت، یوتیوب همچنین ظرفیتی را اضافه میکند تا دستههای خاصی از تبلیغات را از نمایش محتوای شما در سطح کانال مسدود کند.
برای روشن بودن، کانالهای یوتیوب همیشه میتوانستند دستههای تبلیغاتی را از طریق AdSense مسدود کنند، اما اکنون، شما میتوانید این کار را در خود YouTube نیز انجام دهید.
منبع: socialmediatoday