متا در اوایل این ماه «اجلاس رستورانها» خود را در شیکاگو برگزار کرد، جایی که بیش از 100 بازاریاب از صنایع غذایی گرد هم آمدند تا آخرین آگهیها و نکات خلاقانه را برای کمک به تقویت تلاشهای تبلیغاتی خود در برنامههای متا بیاموزند.
و متا چند نقطه داده جالب را به اشتراک گذاشت و مؤثرترین و جذابترین راهها برای استفاده از ابزارهای خود را بررسی کرد که نه تنها برای بازاریابان رستوران، بلکه در واقع همه مشاغلی که از تبلیغات متا استفاده میکنند، مرتبط هستند.
در اینجا خلاصه ای از برخی از نکات کلیدی آمده است:
“Webrooming” یا تحقیق آنلاین قبل از خرید حضوری، در چهار سال گذشته 1.95 برابر افزایش یافته است. متا میگوید که این منعکسکننده تغییر گستردهتر در رویکردهای مصرفکننده است، جایی که مردم به دنبال اطلاعات بیشتر آنلاین برای کمک به تصمیمگیریهای خود هستند.
به گفته متا، 74 درصد از بزرگسالان آنلاین میخواهند بتوانند با کسبوکارها به همان روشی که با دوستان و خانواده از طریق پیامرسانی ارتباط برقرار میکنند، ارتباط برقرار کنند. به نظر خیلی زیاد است، اما تغییر گستردهتر به سمت تعامل DM، برخلاف پستهای عمومی، به تغییر قابل توجهی در نحوه استفاده مردم از برنامههای اجتماعی برای اتصال منجر شده است. به این ترتیب، برندها باید در نظر بگیرند که چگونه می توانند به بهترین شکل با این موضوع هماهنگ شوند.
مطالعه ای بر روی بیش از 12000 بزرگسال در 12 کشور نشان داد که بیشتر از هر پلتفرم دیگری، سفرهای خریدی که منجر به خرید می شود، از طریق فناوری های متا آغاز می شود. منظورم این است که این نیز بازتابی از مقیاس است، زیرا متا میلیاردها کاربر بیشتر از هر شرکت دیگری دریافت میکند، اما هنوز یک ملاحظات بالقوه مرتبط در رویکرد بازاریابی شما است.
متا همچنین یادداشتهایی در مورد اثربخشی کمپینهای Advantage+ مبتنی بر هوش مصنوعی ارائه کرد که علیرغم کاهش نفوذ مدیران تبلیغات انسانی، نتایج قوی ایجاد میکنند.
متا میگوید که مطالعه بیش از یک میلیون کمپین تبلیغاتی نشان داد که هر دلاری که برای تبلیغات فیسبوک/IG خرج میشود، به طور متوسط 3.71 دلار درآمد برای کسبوکارها ایجاد میکند، و زمانی که تبلیغکنندگان از کمپینهای خرید + Advantage استفاده میکنند، به طور متوسط 4.52 دلار در ROAS افزایش مییابد.
متا همچنین خاطرنشان میکند که اکنون بیش از یک میلیون تبلیغکننده ماهانه از ابزارهای هوش مصنوعی Gen آن استفاده میکنند و این تبلیغات، زمانی که همراه با Advantage+ استفاده میشوند، 11 درصد نرخ کلیک بالاتر و 7.6 درصد نرخ تبدیل بالاتر از غیرنظامی دارند. -تبلیغات هوش مصنوعی
ممکن است به نظر شهودی نباشد که فرآیند تبلیغات خود را به هوش مصنوعی بسپارید، اما داده ها نشان می دهد که بسیاری از برندها هنگام خودکارسازی عناصر رویکرد خود، عملکرد قوی را مشاهده می کنند.
از نظر مارک های رستوران به طور خاص، متا همچنین برخی از یادداشت های کلیدی را برای کمک به جلب توجه مخاطبان به کمپین های رستوران به اشتراک گذاشت.
تبلیغات رستورانهایی که بر ارتباط انسانی تأکید میکنند، با تکنیکهایی مانند کادربندی محکم و تماس چشمی، 81 درصد مؤثرتر از کمپینهای بدون تبلیغات هستند. نشان دادن افراد به همراه غذا به جلب توجه و علاقه کمک می کند.
نشان دادن نام تجاری/بسته بندی در موقعیت نیز مهم است: «از نمایش نزدیک بسته بندی خود در اوایل محتوای ویدیویی برای ایجاد هوس و ارائه پیام برند خود نترسید.»
قدم زدن سریع، انتقال سریع، و حرکت کمک می کند تا بینندگان را درگیر خود نگه دارید.
اینها نکات و اطلاعات ارزشمندی از تیم تبلیغات متا است که همانطور که اشاره شد به برندهای خارج از بخش غذا و رستوران نیز مربوط می شود.
ارزش در نظر گرفتن در فرآیند برنامه ریزی تعطیلات خود را دارد.
منبع: socialmediatoday