چالش های اصلی که SMB ها در چشم انداز بازاریابی مدرن با آن مواجه هستند، چیست و چگونه با آخرین پیشرفت های فناوری بازاریابی دیجیتال سازگار می شوند؟
این همان چیزی است که LocaliQ با آخرین گزارش گرایشهای بازاریابی کسبوکارهای کوچک خود، که موضوعات کلیدی مختلف مرتبط با رشد SMB را بررسی میکند و اینکه چگونه صاحبان مشاغل به دنبال غلبه بر چالشهای کلیدی هستند، به دنبال یافتن آن بود.
تیم LocaliQ 730 کسبوکار کوچک را مورد بررسی قرار داد تا بینش بیشتری در مورد چالشهای کلیدی، پلتفرمهای تبلیغاتی برتر، استفاده از هوش مصنوعی و موارد دیگر به دست آورد.
میتوانید گزارش کامل را اینجا ببینید، اما در این پست، نگاهی به برخی از نکات کلیدی خواهیم داشت.
اول از همه، دادهها نشان میدهند که بازاریابی رسانههای اجتماعی بهترین رسانه برای ارتقای SMB است، که سئو و گسترش ایمیل را شکست میدهد.
این می تواند فرصتی از دست رفته باشد، از نظر به حداکثر رساندن تمرکز شما بر روی کشف از طریق موتورهای جستجو، در حالی که بازاریابی ویدئویی نیز به خوبی در لیست پایین است.
البته، SMB ها همیشه منابع لازم برای تمرکز روی این عناصر را ندارند، بنابراین تکیه بر پلتفرم های اجتماعی منطقی است. اما در کنار تلاشهای بازاریابی اجتماعی شما، میتواند ارزش بیشتری در این ابزارهای توسعه یافته کشف داشته باشد.
از نظر پلتفرمهای خاص، فیسبوک ابزار بازاریابی انتخابی برای SMBها است.
فیسبوک به مراتب بیشترین کاربران را دارد، بنابراین این منطقی است، هرچند که لینکدین در این فهرست بسیار بالاست، باعث میشود ترکیب شرکتکنندگان در این نظرسنجی را زیر سوال ببرم.
از نظر عملکرد بازاریابی، داده ها نشان می دهد که SMB ها از عملکرد تبلیغات جستجوی خود بیشترین رضایت را دارند.
جالب اینجاست که تبلیغات ویدیویی در رتبه دوم قرار گرفت، علیرغم اینکه تنها 29 درصد از SMB ها از آن ها استفاده می کردند، در حالی که بازاریابی رسانه های اجتماعی بسیار پایین تر از لیست است.
این احتمالاً به تغییر در الگوریتمهای پلتفرم برای جریمه کردن پیوندهای خارج از سایت اشاره دارد که اندازهگیری اثربخشی کمپینهای اجتماعی خود را برای SMBها سختتر کرده است. با این حال، با وجود این، همه گزینه های بازاریابی دیجیتال بالاتر از تبلیغات “رسانه های سنتی” هستند.
تبلیغات ویدیویی نیز قالبی است که اکثر SMB ها به آن علاقه مند هستند، با افزایش محبوبیت محتوای کوتاه به وضوح باعث علاقه بیشتر می شود.
باز هم، این احتمالاً یک مشکل منابع است، زیرا SMB ها ظرفیت کمتری برای ایجاد محتوای ویدیویی دارند، اما آخرین پیشرفت ها در ابزارهای تبلیغاتی هوش مصنوعی گزینه های بیشتری را در این زمینه ارائه می دهد.
داده ها نشان می دهد که اکثر SMB ها در حال حاضر از ابزارهای هوش مصنوعی مولد در فرآیند منظم خود استفاده می کنند، در درجه اول برای ایجاد محتوا و مدیریت رسانه های اجتماعی.
طیف وسیعی از راهها وجود دارد که آخرین نسل ابزارهای هوش مصنوعی میتوانند به SMBها کمک کنند، و ارزش آن را دارد که به عنوان وسیلهای برای صرفهجویی در زمان و هزینه در توسعه، آنها را بررسی کنید. و در نهایت، شما همچنین می توانید از طریق ابزارهای هوش مصنوعی نیز تبلیغات ویدیویی ایجاد کنید. که می تواند عجیب به نظر برسد، اما با بهبود کیفیت، مسیر دیگری برای SMB ها برای ایجاد محتوای ویدیویی فراهم می کند.
اینها بینش های جالبی در مورد آخرین روندهای SMB هستند، و اینکه آنها در کجا هزینه بازاریابی خود را متمرکز می کنند. باز هم، من محبوبیت LinkedIn به عنوان یک ابزار بازاریابی SMB، و/یا SMB های خاص موجود در این گروه را زیر سوال می برم، اما روند کلی نکات ارزشمندی در مورد اینکه برندها تلاش های خود را در کجا متمرکز می کنند ارائه می دهد.
منبع: socialmediatoday